BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kalo kamu kawan sayer,klik2 la hokey

Friday, September 19, 2008

keliru

pg td saya ada terima 1 pamplet dr mn tah.tp sejak sy keje di sini,ini sudah masuk kali ke 3 sy terima pamplet sebegini.yg berterima kasih pula,org melayu..ISLAM..apa betulkah sume ni?atau rekaan semata2.yela,mungkin gambar dicuri dan diletak dlm kertas sebegitu.mau menjatuhkan org islamkah??atau mungkin betul??sy sendiri tidak pasti..jom sm2 baca dan pke2kan..


"" Saya Ahmad dari Johor,

Tiada sesiapa yg akan mengetahui apa yg akan berlaku pd masa depan. Tetapi saya diberitahu oleh seorang Tok Guru daripada W** P*** K*** apa yg berlakunya. Namun begitu saya tdk percayai dan tidak mengambil tahu sehingga saya betul2 mengalami kegagalan perniagaan yg seperti dikatakan oleh Tok Guru dan menyebabkan hutang yg banyak. Saya berusaha utk mencari penyelesaian tetapi saya masih tidak berupaya. Saya sangat kesal kerana sikap sombong dan degil saya itu. Akhirnya, saya terpaksa mencari balik Tok Guru dan meminta pertolongan daripada Tok Guru. Setelah mengikut tunjuk ajar dan nasihat Tok Guru dalam masa dua kali beli sahaja, saya telah mengena nombor ramalan yang diberi oleh Tok Guru. Sekarang, saya dapat menjelaskan semua hutang dan memulakan perniagaan baru. Di sini, saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tok Guru. Di samping itu, saya juga mendermakan 15% wang yg kene nombor ramalan kepada W** P*** K***. ""


apa yg tertulis di atas tu adalah apa yg tercatit ats pamplet tu.sikit pun saya xubah ayat dia atas.saya tak pasti sama ada ianya betul2 pengakuan dari org tersebut @ rekaan semata2. gambar pun diletakkan di pamplet tersebut.Tok Guru yg dimaksudkan adela seorang p.cik tua yg berbangsa Cina.Kalo btl la ianya pengakuan yg dibuat olh org tu mmg la dia da sesat. Percaya pd siapa dia sekarang?sepatutnya mohon pertolongan dr Allah s.w.t,tp dia mohon pertolongan dan percaya pd Tok Guru tu.Yg menghairankan lagi,pamplet2 ni dikirim m'gunakan pos bkn kepada org melayu.tp,org berbangsa Cina.em,PELIK tp BENAR..

yg buat sy marah bl uncle di opis sy ni bl melihat benda2 begitu,mula lah mulut dia yg laser tu mengutuk org melayu.dia sememangnya tidak menghormati agama kita.sedangkan sy sendiri xpernah berani mengutuk agama dia kerna bg saya kita kenela sesama hormat.nm pon idup pelbagai kaum di msia ni.(tp belakang sy kutuk gak.he3).

em,sy cuma arap benda ni sume xbetul dan kalo la btl sekalipon sy doakan semoga cepatla org tu dan org2 yg suda terjebak tu kembali ke pangkal jalan.AMIN..

0 lovely comments: