BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kalo kamu kawan sayer,klik2 la hokey

Sunday, November 8, 2009

aku wanita


sy NORMA ADRINA dilahirkan sbg PEREMPUAN di muka bumi milik Allah Taala ini.
dan sekarang sy sudah layak digelar wanita(mungkin) sbg menyambut kedatangan ulangtahun yg ke 25 beberapa bulan lagi.syukur Allah Taala masih memberi saya nafas utk terus berada di muka bumi ini utk menikmati kehidupan sy bersama org2 yg saya sayangi dan menikmati segala yg diberiNya.semoga sy juga sempat dan akan merasai kemanisan2 lain yg belum pernah sy kecapi.emmm...antaranya tentula PERKAHWINAN.membina mahligai PERKAHWINAN diibaratkan spt membina sebuah MASJID bukan?

ape yg sy harapkan dlm kehidupan sy yg peluangnya hanya sekali ini?


sy mengharapkan hidup sy gembira,selesa,selamat dunia akhirat dan mcm2 lg spt yg diimpikan wanita2 lain juga.sy tidak mahu disakiti,sy tidak mahu dikhianti,sy xmahu dibenci.sy mahu disayangi tp tdk mahu berlebey2.sy mahu di cintai dan mahu mencintai.saya mencitai Allah swt,sy mencintai Rasul,sy mencitai ibubapa,sy mencintai manusia lain yg juga mencintai sy.tp cinta pd manusia xbole la berlebey2 bukan?dan tidak mungkin kt mencintai 2 @ 3 manusia dlm 1 ms bukan?yup!sy juga mahu kuat dlm menempuh kehidupan sy yang ntah berapa lama lagi.tidak pula mahu mensia2kan...
saya bertuah mempunyai sebuah institusi keluarga yg kukuh & bahagia,ibubapa yg memahami,adik2 yg saling menyayangi,kwn2 yg baik hati dan selalu menghiburkan hati ini di saat sy berduka..bersyukur dgn rezeki yg diberiNya.

ALHAMDULiLLAH:)


harapan terakhir sy(mungkin kot),semoga sy tabah menghadapi dugaan dan segala rintangan hidup ini yg kadang2 terlalu berat sehingga mencabar keimanan sy.tp sy percaya,dugaan dan cabaran yg saya hadapi ini adalah yg diberi oleh Allah setakat kemampuan sy utk menerima dan mengatasinya.sy percaya,dugaan2 ini membuat sy lebey matang dlm menjalani kehidupan dan diri ini lebey dekat dgnNya.


KAWAN2,


bantula sy di saat sy jatuh,fahamila diri sy di saat sy minta utk difahami,lindungila sy dr kejahatan jin dan manusia,tegurla sy jika diri ini tlh melakukan kesilapan dan sama2 la kt membina kehidupan yg penuh bahagia.

TERIMA KASIH.


"Ya Allah, berikanlah aku kekuatan iman dalam melayari bahtera kehidupan,jauhilah aku dari godaan jin dan syaitan dan berilah petunjuk pd aku bl aku berada dalam kegelapan"amin..

(^-^)

0 lovely comments: